Newsletter

We send out a newsletter every month. If you would like to receive information on forthcoming performances and activities please send us your e-mail address.

OD TUKAJ NEDAJ BOG KEJ SPREMINJAT 🙂

Contact

VIA NEGATIVA

Contemporary performing arts association
info@vntheatre.com

artistic director
Bojan Jablanovec
bojan@vntheatre.com
phone: +386 41 389 284

managing director
Špela Trošt
spela@vntheatre.com
phone: +386 51 360 735

public relations
Sara Horžen
horzensara@gmail.com
phone: +386 41 590 872

Address
Via Negativa
Na Peči 12
1000 Ljubljana
Slovenia


Registration number: 1677314
VAT / TAX number: SI71858253
Bank: Abanka Vipa d.d. Ljubljana
IBAN: SI 56 051008010573865
SWIFT: ABANSI2X

CUT OUT

info

press

Auto-negation as a performing strategy. Collaboration with EKG dance group.

Theatre performance as the place for questioning and testing of what is (or what is not) the essence of a relationship between a performer and a spectator. Each performer has to give clear answers to at least three basic questions: What do I want to get across? Does my message deserve to be presented? Is this really what I want to show? Cut is a methodological auto-negation as one of the possible strategies in search of sense and meaning of contemporary performing arts.

“Auto-negation proved to be a gratifying method, which simultaneously demolishes and builds, reduces and intensifies theatrical signs.”
(KULISA.EU, 16. 05. 2009)

“Clear concept, well considered method of direction and performers’ execution.”
(DELO LJUBLJANA, 21. 04. 2009)

CREDITS

Conceived and devised by the group.
Concept: Bojan Jablanovec with assistance of Katarina Stegnar
Performers (EKG group): Gyula Cserepes, Luke Dunne, Katja Legin, Lada Petrovski, Ana Štefanec in Kaja Janjić
Direction: Bojan Jablanovec

Production: EKG group Ljubljana, 2009
Premiere: April 2009, The Old Power Station Ljubljana

Mario Županović: Autonegacija i autoafirmacija
Kulisa.eu, 16. svibnja 2009

(…) Cut Out nastao je prema ideji Bojana Jablanovca (voditelja Via Negative) koji je predstavu i režirao, a pokazao se zanimljivim eksperimentom i izletom plesača u kazališne ili pseudokazališne vode. Naime, svojevrsna autonegacija mogućeg materijala koji bi mogao biti prikazan u kontekstu predstave izvedena je kao individualno poništavanje istog od strane šestoro izvođača (Gyula Cserepes, Luke Dunne, Katja Legin, Lada Petrovski, Ana Štefanec i Kaja Janjić), koji unatoč tome što predstavljaju sebe (a ne glumce) ipak prikazuju sadržaj kojeg su odlučili izrezati/izbaciti iz fiktivnog projekta. Time unatoč redukciji kazališnih okolnosti na direktan odnos izvođač-publika u realnom vremenu, ipak nažočimo kazališnoj predstavi koja ima i sadržaj i strukturu i unaprijed izrežirani tijek.

(…) Individualne kvalitete izvođača u Cut Outu ostvarene su pomicanjem plesača iz očekivanog miljea u neočekivano prezentirane sekvence u kojima se ogleda parodijski i autoironični pogled na ples, kazalište i umjetnost performansa. Ritam takve strukture označen je montažom sekvenci koje uključuju i golotinju pretile izvođačice, kao i interakciju s publikom u obliku poljubaca ili rukovanja. Autonegacija potencijalnog izvedbenog materijala pokazala se zahvalnom metodom koja u isto vrijeme i ruši i gradi, odnosno reducira i potencira kazališne oznake. Koreografija je pokazala i manipulativne odrednice tzv. autoreferencijalnog iskaza/teksta izvođača, jer izvođač ne mora nužno misliti sebe ako nešto izvodi u svoje ime. Iznad svega, plesači su kao glumci pokazali znatnu dozu humora i opuštenosti, što je poprilično olakšalo inače linearnu i potencijalno zamornu matricu izbacivanja. U nekim je trenucima Cut Out podsjetio na kvaziteorijsku izvedbu ili barem na poigravanje s tom i sličnim instancama izvođenja. (…) En Knap Group bez poteškoća može izvesti kvalitetno djelo suvremenog plesa i upustiti se u eksperimentiranje s kazališnom formom i naličjem izvedbe pod palicom promišljenog autora, u ovom slučaju Jablanovca. Na zadovoljstvo gledatelja.